Relode Activewear är namnet på en av de hetaste aktörerna i träningsbranschen idag med en webbshop fylld till bredden av kvalitativa och trendiga träningskläder. Till skillnad från många andra nystartade konkurrenter erbjuder Relode kläder för både herrar och damer (Dudes & Ladies som de själva kallar det) och vi har haft äran att få testa på ett urval av deras plagg.
Enastående gymkläder för alla
Med en bakgrund som inbitna träningsfantaster och med en förkärlek för gym har hjärnorna bakom Relode lagt stort fokus på att utveckla och designa kläder som passar bra i den varierande träningsmiljön på ett gym. Därmed hittar du kläder i olika material, passform och färger – allt för att du ska kunna ha träningskläder som passar din personlighet.
Man har även skapat kollektioner som lämpar sig bra för yoga, crossfit och andra populära träningsformer, men det är i synnerhet Relodes gymkläder som vi fattat tycke för. Och då framför allt kollektionerna Slipstream Seamless och (C)implicity för damer och Onyx för herrar.
Bra design, utmärkt komfort och schyssta priser
Marknaden för träningskläder är idag hårt konkurrensutsatt och för att få ett finger i luften måste man ta fram kläder som verkligen håller måttet, något Relode har gjort med råge. De kläder vi har hunnit testa och enligt omdömen vi har hört från andra – framför allt influencers som svär vid varumärket – är kvaliteten och designen “spot-on”.
Kläderna har tagits fram för att sitta bra även under riktigt intensiva träningspass, något man lyckats med tack vare bland annat ribbat tyg och hög midja på alla tights. Man har dessutom valt att göra nästan alla kläder sömlösa för optimal komfort och flera kollektioner har unika designelement såsom spännande urringningar och coola placeringar av logotyper.
Att Relode dessutom är prisvärda är en stor fördel då det inte är ett exklusivt varumärke utan ett varumärke för alla som uppskattar träning och grymma träningskläder, oavsett budget och bakgrund.
Vilka är Relode.se?
Relode är ett svenskt klädmärke som specialiserar sig på träningskläder. De har sitt huvudkontor i Halmstad och designar alla kläderna själva med full uppsikt över produktionen och leveranserna. I dagsläget arbetar företaget med att etablera sig utomlands i bland annat Finland och Tyskland, men Sverige förblir den huvudsakliga marknaden.
Framgångar har man nått relativt snabbt med hjälp av en gedigen marknadsföringsstrategi på sociala medier och användandet av populära influencers inom träningssegmentet. En strategi som andra stora företag såsom Gym Shark redan har testat.
Bli först med att kommentera